WW, HAGELSLAG en HALLO - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Robert Spaans - WaarBenJij.nu WW, HAGELSLAG en HALLO - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Robert Spaans - WaarBenJij.nu

WW, HAGELSLAG en HALLO

Door: Robert Spaans

Blijf op de hoogte en volg Robert

13 December 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo,

Op zaterdag 12 december werden mijn resultaten bekendgemaakt. Ik kan om wat voor reden dan ook niet inloggen op de Swinburne University site in New Zealand. Dus om 10 uur ’s ochtends heb ik mijn pa ge-sms’t of hij het vanuit Nederland even wilde proberen. Ik had in de sms vermeld wat het wachtwoord was en de login naam. Pap snapte het echter niet. De zin was als volgt: login – ww: 664337x – ‘’******’’ . Pap typte als loginnaam in ‘’ww: 664337x ‘’ terwijl iedereen natuurlijk snapt (in die context) dat ‘’ww’’ wachtwoord betekent. Maargoed hij mij bellen, komt het allemaal toch goed en ziet mijn pa voor het eerst in zijn leven mijn cijfers eerder dan ik: Gefeliciteerd pap, wat een primeur! Hij snapte alleen niet goed wat ze betekende dus ik wist toch nog als eerst dat ik alles GEHAALD had. Vier vakken: Credit, Credit, Pass, Pass. Credit is zeg maar een 7, en Pass is zeg maar een 6. Opgelucht, dat ben ik wel. Ik had er wel een redelijk goed gevoel over maar het is toch maar even afwachten. Maargoed ik heb dus alles gehaald: YOEPIE!!

Na 5 maanden geen hagelslag, stroop en brinta is het dan eindelijk zover. Ik ben in een New World supermarket in Dunedin en tref een Nederlands schap aan: Yoepi, allemaal Nederlandse producten. Ontbijtkoek, Cup a Soup, Hagelslag, Lange vingers, KRUIDNOTEN, Brinta en nog veel meer. Max, had me al verteld toen ik in Darwin was, dat je in de Australische supermarkt (staat naast het mexicaanse food zegt hij) ook gewoon Nederlands eten kan kopen. Ik zei: ‘Ja daggg Max, heel leuk geprobeerd, maar daar geloof ik dus echt niks van’’. Max was er vroeger, toen we nog klein waren, altijd al goed in om mij in de maling te nemen, hele familie Klok trouwens. Dus ik dacht, zal wel niet waar zijn. Ik heb nog wel even gezocht, maar natuurlijk vond ik niks. Blijkt echter dat ze het in de grote supermarkten wel hebben, ik shopte in Melbourne Centrum met alleen maar relatief kleine Woolworths of Coles. Was ik een keer naar Toorak (veel expats) gefietst en daar naar een grote supermarkt gegaan had ik de producten waarschijnlijk wel aangetroffen. Maargoed hier in Dunedin ongeveer het driedubbele betaald voor een Euroshopper Hagelslag, een Euroshopper stroop en Brinta. Ja, kris, pap, mam, len, sjal en michiel, zullen het weten. Dit was vaak exact mijn ontbijt of lunch. YOEPIE!! Dat wordt smullen.

Nieuwe Foto’s en Video’s op http://picasaweb.google.com/spaans.robert/DropBox#

Voor de rest wil ik nog een klein MARKTONDERZOEK uitvoeren, resultaat is alleen wel volledig afhankelijk van u, DE LEZER. Ik heb namelijk gezien dat mijn ‘’dagboek’’ meer dan 4000x bekeken is. Wie zijn dat allemaal!!?? Ik heb natuurlijk wel een idee, maar het aantal actieve lezers (lezers die reactie plaatsen is natuurlijk relatief klein, 1:20 ofzo, dus zeker weten doe je het niet) Ik heb ongeveer 10 berichten geplaatst, dus dat zou betekenen 400 kliks per bericht. Misschien 50-100 unieke lezers, maar daarvan plaatsen er maar 5 een bericht. Verschil tussen passief en actief is groot, ik weet het. Toch lijkt het me leuk om wat meer inzicht te krijgen in mijn lezers, de doelgroep, dan kan ik mijn bericht daar natuurlijk ook wat meer op afstemmen.

DUS, dit is het idee, zeg gewoon ‘’hallo’’, of plaats een spatie, mag natuurlijk ook wel meer, maar het gaat om het idee. Als je wat meer zegt kan ik mijn bericht daar dus beter op afstemmen. Je kan bijvoorbeeld zeggen dat je van wandelen houdt of van auto’s. Dan kan ik in mijn volgende bericht vertellen dat ik een mooie wandeling heb gemaakt of dat ik een Aston Martin heb gezien. Maargoed het moet natuurlijk wel makkelijk blijven dus ‘’hallo’’ is prima. Geen moeite dus. Dus ga met de muis, wat is het, 5 of 6 cm naar beneden en plaats een spatie of type ‘’hallo’’. Zou zo leuk zijn om onverwachte personen te zien. Het zal wel niks worden, maargoed KOM OP je kunt het… Je bent nu al zo dichtbij……Alvast Bedankt Beste Lezer

Groetjes,

Robert uit een regenachtig en mistig Mt. Cook

  • 13 December 2009 - 02:58

    Marloes:

    Gefeliciteeerd met je cijfers!!! Geniet nog van je laatste weekjes!! Ik heb ook alles gehaald, yeah! Liefs, tot in grunN!

  • 13 December 2009 - 08:21

    Wendy:

    Ik heb je gevolgd hoor! Haha, gefeliciteerd met je cijfers! Wel jammer dat je er niet bij bent volgende week! Geniet ervan en ik zie je snel weer in Grun! Liefs, Wen

  • 13 December 2009 - 09:02

    Kees:

    Robert/marktonderzoeker voor de statistieken,kan je de bezoekers nog even splitsen in familie en overig.De foto's zien er weer prachtig uit en de verslagen zijn leuken fijn dat de resultaten ook nog goed waren

  • 13 December 2009 - 10:49

    Max Sr:

    He Robert,
    Gefeliciteerd met je cijfers. Wat: wij je in de maling nemen? Hoe kom je er bij. Zo is de familie Klok niet. Ik moet Max gelijk geven: hagelslag en andere NL-lekkernijen kan je ook in Aussie kopen. Staan natuurlijk niet bij het broodbeleg (want wie doet er nu hagelslag op z'n brood!), maar bij de taartenartikelen (mooi Scrabblewoord).
    Mooie verhalen trekken veel bezoekers. Gaat door mond op mond reclame. Heb je het al gehoord: Robert heeft weer een leuk bericht op z'n site gezet. En hup weer een bezoeker! En die zegt het ook weer tegen 20 anderen....
    Goede feestdagen en we zien je wel weer in de straat. Hebben we weer wat te doen!

  • 13 December 2009 - 10:50

    Michiel En Sjal:

    Dat jij hebt weten te overleven zonder hagelslag en brinta?! ;-) Je traditie van 's middags om half 6 je lunch pakken (lees: 4 broodjes hageslag), en 6 uur avond eten ook weer opgepakt? :-)

  • 13 December 2009 - 11:22

    Titia Spaans . . . .:

    . . . .familie dus, dus voor het marktonderzoek niet zo interessant. Gefeliciteerd met je cijfers!!!!!! Is iedere keer weer leuk om de verhalen te lezen. Veel plezier maar weer en groeten vanuit een koud maar zonnig Voorburg.

  • 13 December 2009 - 11:55

    Max Jr:

    Zo dus jij geloofde mij niet huh? helaas had mij woolies geen kruidnoten :( helaas..
    groetjes

  • 13 December 2009 - 11:59

    Je Moeder:

    Hé Rob,

    Wat een geinig bericht weer en wat een mooie foto's. Leuk plan dat onderzoek. Nou ik kijk er heel vaak op, bijna iedere dag wel. Vaak ook om te zien of er al nieuwe reacties zijn bijgekomen. Viel trouwens erg tegen na je bericht van 6 december! Was toch ook een heel erg leuk bericht om een reactie op te geven?! Maar goed, niet iedereen heeft daar waarschijnlijk behoefte aan. Ik vind het in ieder geval ook heel leuk om de reacties te lezen. Wij plaatsen ook niet altijd een berichtje. Komt ook omdat wij jou ieder weekend bellen en tussendoor ook voor allerlei privé dingen nog mailen.
    Nou Rob, succes met je onderzoek!

    Groetjes van je moeder

  • 13 December 2009 - 12:07

    Paps:

    "Hallo", Wat vertel je nou allemaal Robert, oké die ww had ik niet moeten intypen (heel klein foutje), maar wat erachter stond was het wachtwoord helemaal niet. Het was de gebruikersnaam, het wachtwoord was hetgeen je nu zo wijselijk met xxxxx aangeeft. Dus wie snapt het hier nou eigenlijk niet? Dat jij dat eigenlijk bent, blijkt overigens ook uit je verhalen over de hagelslag, etc (zie ook reactie Max Sr). Maar goed, zoals van de week al tegen je gezegd: van harte gefeliciteerd met je resultaten en wat een gave foto's weer zeg. Geniet nog maar lekker verder en zoek het gevaar als je blieft niet te veel op hè ("er komt onweer aan, dus ik denk dat ik maar weer eens naar beneden ga, dan zal alles wel weer goed komen").

    Gr
    Paps

    PS: Mama moet nog wel weer even helemaal beter worden (gaat de goede kant op), maar de toekomst ziet er voor ons gezinnetje weer goed uit met al die positieve resultaten.

  • 13 December 2009 - 12:32

    Jeanet Poelstra:

    Beste Robert,
    Ik ben een trouwe fan van je site, geniet van alle verhalen. Fijn dat jij ook alles gehaald hebt en ik wens je nog een leuke periode toe aan de andere kant van de wereld!
    groeten van de moeder van Marloes.

  • 13 December 2009 - 15:35

    Kristian:

    Hey gast!

    Superchill dat je je toetsen hebt gehaald! :-D Nu kan je weer lekker chillen tot het einde van je periode. :-)
    Ik zie dat je weer mooie foto's hebt gemaakt (lijkt bijna vanzelfsprekend met zoveel moois). Het filmpje is ook erg goed; met net ff wat meer info en een goede blik van waar je was. :-)
    Het duurt niet lang meer en dan ben je weer terug in Nederland. Nog een goede tijd gewenst!

    Gegroet,

    Kristian

  • 13 December 2009 - 16:21

    Dinna:

    Hallo! haha ja hier je oude buurmeisje.. Ik heb je verslagen regelmatig gevolgd.. Zijn erg grappig om te lezen! Gefeliciteerd met je cijfers en nog veel plezier! Groetjes..

  • 13 December 2009 - 18:07

    Lennard:

    hey robbie, ik ben net terug van ADO en heb de grote nederlaag, 1-4 tegen Heracles, vanaf een vip plek gezien. Hoe kan je toch voor die club zijn:P Jij lekker met warm weer in Nieuw Zeeland en ik bibberend op de tribune naar de zoveelste slechte wedstrijd van ADO kijken, hoewel het bij jou wel regent zie ik.
    Ik ben één van de vele die iedere keer naar je berichtjes kijkt maar er geen reactie op plaats. Ik kijk eigenlijk elke dag meerdere keren op je site. Je staat zelfs bij mijn favorieten, hoewel dat is eigenlijk zo raar nog niet omdat ik natuurlijk je broertje ben:D
    Groetjes van de len

  • 14 December 2009 - 14:29

    Brenda:

    Hi Robert, ik heb al je avonturen ook gelezen! :)
    En uiteraard gefeliciteerd met je cijfers! Ik heb de NRC next waar je in staat voor je bewaard, ik kom hem wel een keertje brengen als je weer terug bent in het koude noorden. Het vriest hier en de verwachtingen op sneeuw en ijs zijn hoog..
    liefs, Bren

  • 14 December 2009 - 17:40

    Esther :

    WAT PRAAT JE OVER MIJN FAMILIE?!?!?!?

    Hahah.. sukkel!

    How are you dude?! Domme vraag, je fotos en verhalen spreken voor zich.. Het is je gegund hoor!! Vind het leuk dat je bijna weer thuis komt.. En ik kom je zeker aanmoedigen bij de marathon in Rotterdam, met mijn ouders (je weet wel.. die mensen die je altijd in de maling nemen..)
    Ok Robbieee, geniet van alles!
    x van mij!

  • 18 December 2009 - 08:31

    Mams:

    Hallo Robert,

    Nog 2 nachtjes slapen en dan ....
    Heel bijzonder, zoals jij al opmerkte, is dat wij na 21 jaar op dezelfde dag jarig zijn!! Op zaterdag 19 december van 12.00 tot 24.00 uur Nederlandse tijd zijn we allebei jarig! Jij met 20 graden in Nieuw Zeeland en ik hier rond het vriespunt in Nederland!
    Er ligt hier nu sneeuw, ook zo bijzonder! En zondag 20 december, op jouw verjaardag, vliegen we naar de sneeuw in Noorwegen.
    Bellen jou aanstaande zaterdag, tot dan.

    Groetjes van je bijna jarige moeder

  • 18 December 2009 - 14:15

    Joran:

    Yo Robert!
    Ik heb al je berichtjes gelezen hoor. Je bent lekker van het leven aan het genieten daarzo, goed bezig! Erg cool dat je gewoon ff een marathon uitgelopen hebt en daarnaast ook nog ff al je vakken gehaald hebt, gefeliciteerd daarmee! Veel plezier nog!

    Laterrrrr,
    Joran van Heyningen

  • 19 December 2009 - 14:56

    Kees:

    Robert gefeliciteerd met je 21e verjaardag en voel je je nu echt volwassen
    hoe gaat het met de statistieken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Robert

To Fly!

Actief sinds 23 April 2009
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 35345

Voorgaande reizen:

24 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Leren Vliegen

15 Oktober 2013 - 09 December 2013

Bangkok, Vietnam, Cambodja en...

04 September 2012 - 04 Oktober 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Stage bij de LU, Wonen in Antwerpen

02 Juli 2009 - 23 December 2009

Studeren in Australie

Landen bezocht: