Nieuw Zeeland, Nieuw Doel, Nieuw Plan - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Spaans - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland, Nieuw Doel, Nieuw Plan - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robert Spaans - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland, Nieuw Doel, Nieuw Plan

Door: Robert Spaans

Blijf op de hoogte en volg Robert

06 December 2009 | Australië, Sydney

Het is vandaag zondag 6 december. Ik zit op dit moment op de bank in hostel Purple Cow in Wanaka. Ik heb ongelofelijk mooi uitzicht en ik heb er dan ook een klein beetje spijt van dat ik hier niet wat langer blijf. Ik zit hier met natte haren op de bank, dat betekent dat ik net een douche heb genomen. Waarom heb ik een 2de douche genomen vóór 2 uur s’middags? Ik heb hardgelopen! Op zich niet zo bijzonder maar deze training is de eerste training in een trainingreeks om mij voor te bereiden op de Marathon van Rotterdam op zondag 11 april 2010. Over precies 18 weken hoop ik een tijd te lopen onder de 3 uur. Als tussendoel heb ik de City-Pier-City loop in Den Haag. Ik wil hier een tijd neer zetten sneller dan 1 uur en 25 minuten.

Ja, dat betekent waarschijnlijk ook dat ik niet in het buitenland ga stage lopen. Misschien Belgie, maar ik ga er vanuit dat ik in NL stage ga lopen.

Nu weer terug naar Nieuw Zeeland. Ik zit hier dus op de bank in Wanaka. Gisteren ben ik naar een hele gave bioscoop geweest; tip van Esther, dankjewel! Een bioscoop met maar 1 zaal zonder gewone bioscoopstoelen maar met allemaal verschillende banken en stoelen en er staat zelfs een auto. Het geeft je echt een huiskamergevoel. Ik heb ook Franz Josef bezocht en daar op een gletsjer gelopen, speciale ‘’clampons’’ aan spikes onder je schoenen. Dat was wel een hele gave ervaring! Deze gletsjer is ook best speciaal want hij reikt tot in het regenwoud, op 300 mtr hoogte!

Over een half uur vertrekt de Magic Bus naar Queenstown, de party-city van Nieuw Zeeland. Daarnaast denk ik eraan om daar misschien een bungyjump te doen. Ik heb de afgelopen dagen de noordkant van het zuidelijk eiland bezocht. Afgelopen week ben ik in Abel Tasman National Park geweest: heel mooi, ik heb pancakes rocks gezien; heel apart en ik ben nog in een bierbrouwerij geweest. Nieuw Zeeland is erg gaaf en mooi, de hostels zijn ook wel gaaf, bijna elk hostel heeft namelijk een Hot Spa, dus dat is lekker genieten elke avond.

Aanstaande zaterdag op 12 december worden de resultaten van mijn examens te Swinburne University bekendgemaakt, spannend. Ik zal jullie daar nog even over updaten….

Groetjes uit een zonnig en mooi Nieuw Zeeland

  • 07 December 2009 - 20:18

    Martin:

    Hoi Robert,
    Lijkt maar geen einde te komen aan jouw avonturen.
    Maar goed, als je nu toch langzamerhand doelen stelt die zich weer in Nederland bevinden, is het toch zo'n beetje het begin van het einde.
    Gaaf Nieuw Zeeland, hebben we ook van anderen begrepen die er geweest zijn.

    Ok, dus de marathon van Rotterdam en dan onder de 3 uur.
    Nou, of we daar bij zijn weet ik niet, maar jou supporteren bij de CPC moet wel lukken.
    We hebben dan als het goed is met een behoorlijk grote club de 10 k. gelopen.
    We zijn in dit geval b.v. naast mezelf, Hans,Ria?, Paul?, Lennard, Anita, Rene?en natuurlijk Cindy en Wouter en mogelijk nog enkele andere bekenden, Jessica?, Tim?.
    Titia in ieder geval niet. Ze wil wel graag , maar er moet er toch 1 op de (klein)kinderen
    passen.

    Nou, train ze , nog veel plezier en geniet nog even!!!
    Groet, ook van Titia


  • 09 December 2009 - 16:56

    Je Moeder:

    Hé Robert,
    Nou wij staan er hoor 11 april 2010 en natuurlijk ook bij de CPC! Ik had al eerder een berichtje willen sturen, maar was geveld door de Mexicaanse griep. Ben er overigens nog niet vanaf, gaat echt heel langzaam vind ik. Ach je kan het maar beter gehad hebben. Gelukkig heb ik het nu en niet een week later, dan had ik misschien niet eens op wintersport kunnen gaan en nu maar hopen dat papa en Lennard het niet krijgen! Goh Robert dat wordt weer een heel ander verhaal zeg! Eerst Zuid-Afrika, toen ergens in Europa en nu ga je misschien zelfs in Nederland stage lopen. Vinden we niet erg hoor! Je bent nu wel lang genoeg weggeweest.
    Nog een paar mooie weken in New Zeeland en tot bellens.

    Groetjes van je moeder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Robert

To Fly!

Actief sinds 23 April 2009
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 35424

Voorgaande reizen:

24 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Leren Vliegen

15 Oktober 2013 - 09 December 2013

Bangkok, Vietnam, Cambodja en...

04 September 2012 - 04 Oktober 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Stage bij de LU, Wonen in Antwerpen

02 Juli 2009 - 23 December 2009

Studeren in Australie

Landen bezocht: