Terug naar huis - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robert Spaans - WaarBenJij.nu Terug naar huis - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Robert Spaans - WaarBenJij.nu

Terug naar huis

Door: Robert Spaans

Blijf op de hoogte en volg Robert

22 December 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het is vandaag 22 december, gisteren, de dag na mijn verjaardag heb ik te horen gekregen dat mijn oma is overleden. Dat betekent dat ik besloten heb om exact 3 weken eerder naar huis te gaan. Ik bevind me nu op het vliegveld van Auckland en morgenochtend hoop ik te landen op Schiphol Amsterdam International Airport. Eerder naar huis dus, 3 weken, dat is jammer maar dat neemt niet weg dat ik hier down under een fantastische tijd heb gehad. Echt een geweldige tijd. Absoluut hoogtepunt was natuurlijk de Marathon van Melbourne op 10 oktober 2009. Dat is toch een mijlpaal in je leven. Maar laten we ook de bruiloft niet vergeten, heel gaaf. Best Man in Australië, dat is toch AMAZING. And last but not least heb ik mijn semester succesvol kunnen afronden, dit is in the end toch de reden waarom ik me nu meer dan 20.000km van thuis bevindt.

Het is dus jammer dat ik eerder terug ga maar ik ben wel voor de feestdagen thuis en heb ook nog wat meer tijd om een stage te zoeken. Misschien een stage in Nederland, misschien toch nog een stage in het buitenland. Het buitenland is toch wel heel gaaf. Aan de andere kant is Nederland denk ik helemaal niet zo slecht, bier is goedkoop (JA ECHT HET IS GOEDKOOP, hier meer dan 20 euro voor een krat) en.ja voor de rest is NL ook wel een fijn land, beetje koud dat wel. Maar ik kijk er naar uit om weer voet te zetten op Nederlandse bodem. Ik kijk er naar uit om iedereen weer te zien en ik kijk er naar uit om mijn trainingen voort te zetten in Nederland. Ik heb hier hardgelopen in de mooiste landschappen ter wereld en dat is onbeschrijfelijk. Echt zo mooi, dat maakt het hardlopen toch wel heel gaaf

Nog even over Auckland, ik hoorde gisteren dus het slechte nieuws, ben op een bus gestapt en naar Auckland gereisd. Daar om 8 uur savonds een 90 minuten rustige duurloop begonnen, was weer lekker. Om 10 uur een biertje genomen, daarna nog een paar en uitgegaan. Ja uitgegaan, dat is heel dom geweest. Dus nog eens 4-5 biertjes. Was echt supergezellig, ik en 2 engelsen en ene lome slowaak The Set in. Best een leuke tent, goede muziek, echte dansmuziek, R&B enzo..dus al die gassies in de tent uhm zo serieus bounce je weet wel....wij die gasten beetje nadoen.was wel lachen, maar toen ging het fout.De 2 Engelsen hadden 2 New Zealandse meiden ontmoetwe zijn nog steeds in de club.En wat gingen ze doen.Zegt American Pie je iets.Ja dat dus.die gasten hebben elkaar gezoend en meer, want ze moesten de vrouwen nadoenARGHH....Was niet om aan te zien, dus ik ging even naar de wc, teruggekomen bleken ze er niet meer te zijn.Ik hoop niet dat ze hun spel hebben voortgezet.Maargoed ben nog niet aan het einde van het verhaal want ik ging dus terug naar hostel, ik plaats er even een alinea tussen want hier wordt het andere koek

Ik aangekomen in hostel 2.20am..hmmm..wat zal ik doen..mijn vlucht naar Sydney vertrekt om 7 .15am, internationale vlucht dus kan al om 4-5 uur inchecken, als ik de shuttle neem van 3.00 ben ik er om 3.45. MAAR IK BEN ZO MOE en WASTED. Ik heb al de hele dag in de bus gezeten, vluchten omgezet, hardgelopen. Dus ben toch maar naar bed gegaan voor een korte slaap van een uurtje maar.je voelt hem al aankomen..dat werd geen uurtje dat werden er 4. Ik word wakker, het is licht, is het al licht om 3.30am. NEE NATUURLIJK NIET, wat zegt mijn telefoon dan 6.11!!!! OH NEE SHIT, ik ga mijn vlucht missen. Ik had mijn kleren nog aan dus shuttle gepakt aangekomen op vliegveld zeggen de borden GATE CLOSING. GEWELDIG. PERFECT. Over 12 uur vertrekt mijn vlucht van Sydney naar London, handig! Heb dus een nieuwe vlucht geboekt, waren niet echte last-minutes. Qantas vroeg 390 dollar, Air New Zealand vroeg hetzelfde, maar ik zag ook nog een incheckbalie met Sydney erop van Aerolines Argentinas, 260 dollar (130,-). GEBOEKT. Waren een paar dure biertjes.
Iets heel anders. Wat is het belangrijkste wat ik heb geleerd hier down-under. Ik heb geleerd dat het zo super belangrijk is om een doel te hebben. Voor mij was de MvM echt een supergaaf doel. PASSIE is zo belangrijk, het verrijkt je leven..

Ik vond het leuk om deze blog te schrijven en ik ontvang graag wat FEEDBACK. Ik hoop dat jullie de blogs interessant hebben gevonden. Of eigenlijk meer dan interessant: Leuk. Leuk om te lezen. Dat hoop ik. Het zou mooi zijn als je af en toe gelachen hebt. Ik vond het super leuk om de reacties te lezen, en ik heb gelachen, er zaten echt vele mooie bij.

Ik wil jullie dan ook allemaal bedanken voor het lezen van mijn blogs en een speciaal dankwoord is op zijn plaats als je een reactie hebt geplaatst. Dat is echt COOL. Reacties zijn zo leuk!!

Bedankt en Tot Snel

Robert

  • 22 December 2009 - 07:04

    Martin:

    Hoi Rob,
    Weet niet of je dit nog leest, waarschijnlijk pas als je thuis bent.
    Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je oma en, hoe tegenstrijdig, ook nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Mooi om te lezen dat je je 'down under experience'op gepaste wijze hebt afgesloten. Waarom boring als het spannend kan!
    We hebben genoten van je verhalen. Je hebt een vermakelijke schrijfstijl.
    Nou, een goede reis (of anders)we hopen dat je een goede reis gehad hebt en gauw tot ziens.
    Groet, Titia en Martin

  • 22 December 2009 - 14:56

    Kristian:

    Hey gast,

    Zo... Je bent weer bijna terug; waarschijnlijk zit je nu al in het vliegtuig, of toch niet? Hoe laat kom je aan in Nederland??? Misschien kom ik nog ff buurten op schiphol.
    Tot snel!

    Gegroet,

    Kristian

  • 22 December 2009 - 19:56

    Paps En Mams:

    Ha die Rob,
    Ja we weten het, je bent weer onderweg, we vinden het erg fijn, dat je hiervoor gekozen hebt, zeker de mams heeft jou er graag bij op de begrafenis van oma. Verder weten we ook dat je je vlucht gemist had, weer echt zo'n Robert-actie!
    Maar goed, we vinden het wel jammer dat we straks je mooie verhalen niet meer kunnen lezen, alhoewel je kunt er thuis ook gewoon mee doorgaan. Hier en daar nog een "t"je minder en je zou een leuke schrijver kunnen worden. Oh mampie wil ook nog wat schrijven, hier komt ze.
    Goh Robert, dat wordt een hele andere Kerst dan we voor ogen hadden. We zouden met Lennard Kerst vieren in Noorwegen samen met Paul, Margot, Timothy en Jessica en nu zijn we met Kerst thuis samen met onze oudste zoon!!
    Nog één nachtje slapen en dan zien we je weer.

    Groetjes paps en mams

  • 23 December 2009 - 09:30

    Esther:

    WELCOME HOMEEEEEE!!

    1 van mijn 2 lievelings-ex-buurjongetjes is weer thuis!!
    De reden waarom je eerder thuis bent vind ik echt heel erg voor jullie..

    Ik kom snel je even gedag zeggen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Robert

To Fly!

Actief sinds 23 April 2009
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 35346

Voorgaande reizen:

24 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Leren Vliegen

15 Oktober 2013 - 09 December 2013

Bangkok, Vietnam, Cambodja en...

04 September 2012 - 04 Oktober 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Stage bij de LU, Wonen in Antwerpen

02 Juli 2009 - 23 December 2009

Studeren in Australie

Landen bezocht: