Een Kreupel Mens - Reisverslag uit Antwerpen, België van Robert Spaans - WaarBenJij.nu Een Kreupel Mens - Reisverslag uit Antwerpen, België van Robert Spaans - WaarBenJij.nu

Een Kreupel Mens

Door: Robert Spaans

Blijf op de hoogte en volg Robert

13 April 2010 | België, Antwerpen

Een kreupel mens, Robert Spaans, 2 dagen na de marathon. Bloedblaren, Blaren, Spierpijn, Stijve spieren, het zijn enkele sporen van de aanslag van afgelopen weekend. Zoals velen inmiddels weten verliep de race niet zoals ik gehoopt had. Na 31 kilometer was de koek op. Bij de verzorgingspost ben ik eventjes gaan wandelen om te drinken, maar de renner kon het gewenste tempo niet meer herpakken. Ik was helemaal kapot. Dus weer wandelen, een mevrouw vroeg of ze me wat eten kon aanbieden. Ik zei: ‘Een banaan zou lekker zijn’. Mevrouw had echter geen banaan en vroeg of een krentenbol zou volstaan. Ik vond wel best en at wandelend die krentenbol toen Frans (mijn oom) mij zag wandelen. Hij zegt: ‘Wat eet je nou, dat krijg je nooit weg’. Dat was natuurlijk ook zo, dus gooide de krentenbol weer weg. Terwijl ik al dacht aan uitstappen vertelde hij me dat ik beter niet te lang kon wandelen. Dus daar ging ik weer - op een sterk gereduceerd tempo - richting de Coolsingel, nog ruim 10 kilometer. Vlakbij de finish kwam ik mijn ouders voor de 4de keer tegen, helemaal top pa en ma! Aan de support heeft het zoiezo niet gelegen want een kilometer verder stonden daar ook nog Joyce en Hilda (stagiaires bij de LU) langs de lijn. Super.

Uiteindelijk kwam ik dan na 3 uur en 20 minuten en 27 seconden over de finish, 20 minuten en 28 seconden later dan gepland. Hier kan je het wedstrijdprofiel bekijken:

http://evenementen.uitslagen.nl/2010/marathonrotterdam/details.php?t=nl&s=7443&o=1

Bekijk ter vergelijking ook eens het onderstaande CPC-profiel, waar ik heel mooi vlak heb gelopen en bij de beste 5% hoorde.

http://evenementen.uitslagen.nl/2010/cpcloop/details.php?t=&s=4043&o=1

Een groot verschil zoals je ziet. Maargoed, al met al ben ik eigenlijk al heel blij dat ik toch nog gefinished ben. Het is toch weer een prestatie op zich. Waar zou het enorme tijdsverlies aan gelegen hebben, daar heb ik de afgelopen dagen veel over nagedacht? Hoe kunnen we hier lering uit trekken?! Was het:
1. Windkracht 4-5
2. De City-Pier-City waar ik me helemaal stuk heb gelopen 4 wkn voor deze wedstrijd en daardoor 2 weken heb moeten herstellen en dus 2 belangrijke trainingsweken ben verloren.
3. Het enorm slechte Kl#t*!! schoenpaar
4. Mijn mentale onvermogen om dit keer helemaal tot het gaatje te gaan.
5. Het ontbreken van powergels (eten tijdens de marathon)
6. De lange duurloop van 32 km die ik maar 1,5 week voor de marathon heb gelopen
7. Het feit dat ik op een te snel tempo liep en dat een tijd onder de 3 uur er zoiezo niet in had gezeten?

Waar zou het aan gelegen hebben?! Ik kan niet met zekerheid een van bovenstaande redenen aanwijzen dus ik denk dat het (zoals je wel vaker hoort) aan een ‘’combinatie van bovenstaande factoren’’ heeft gelegen.

Maargoed ik heb hem toch maar weer uitgelopen. Met de marathon van Rotterdam en Melbourne achter me kunnen we weer vooruit kijken.
De komende dagen, weken, ga ik relaxen, nieuwe doelen stellen, zowel op persoonlijk als carrière vlak. Binnenkort staat er nog een fietsvakantie in Italië op de planning. Bij de LU zijn er ook mogelijkheden om wat langer te blijven.

Al met al weet ik 1 ding zeker en dat is dat ik me wil blijven ontwikkelen op sportief vlak en carrière vlak.

Het was voor mij weer een dag die ik niet snel zal vergeten, zondag 11 april 2010, de marathon van Rotterdam. Dat komt ook door de support langs de lijn. Daarom wil ik iedereen bedanken die langs de lijn stond: Martin, Titia, Kees, Frans, Mam, Pap, Hilda, Joyce, Joke & Radan, Helemaal top!! :) Heel gaaf!!

  • 13 April 2010 - 14:12

    Titia Spaans:

    Hoi Robert, toen je bij de 30 km voorbij kwam zag het er fantastisch uit. Jammer dat het anders liep, maar we waren toch trots op je! En we hoorden s morgens voor de wedstrijd (op TV) dat de gemiddelde leeftijd van de deelnemers 42 jaar is, dus je hebt tijd genoeg om het over te doen!
    Groetjes en tot snel!

  • 13 April 2010 - 22:58

    Lena:

    Toch goed gedaan hoor! En vet dat je nog wat langer bij de koekjes mag werken. We komen nog wel weer een weekendje langs wat later in de lente om je nieuwe gevulde koekenkast te bekijken! Liefs

  • 15 April 2010 - 06:14

    Hans:

    Ha die Rob,
    Even kort een reactie. Ja jammer, maar je hebt 'm wel uitgelopen. Bij de uitgang van het Kralingesebos dachten we even, die is uitgestapt, maar daar kwam je dan toch (mede door je oom Frans).
    Kleine correctie overigens, we hebben je 5 keer gezien: bij de 6, de 19, de 30, de 38 en de finish.
    Tot de volgende prestatieloop of gewoon tot morgen.
    Paps Hans

  • 16 April 2010 - 14:19

    Max Sr:

    Robert,

    Helaas konden we niet naar Rotterdam komen (druk, druk, druk), maar we waren wel bij de CPC (zou dat wellicht een reden zijn geweest?).
    Overigens hoort er in je rijtje redenen er nog één bij: op rotsen klimmen tijdens het lopen! (He: volgens mij gaat de marathon van R'dam ook helemaal niet over het strand)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

To Fly!

Actief sinds 23 April 2009
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 35341

Voorgaande reizen:

24 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Leren Vliegen

15 Oktober 2013 - 09 December 2013

Bangkok, Vietnam, Cambodja en...

04 September 2012 - 04 Oktober 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Stage bij de LU, Wonen in Antwerpen

02 Juli 2009 - 23 December 2009

Studeren in Australie

Landen bezocht: