Eerste Halve Marathon - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robert Spaans - WaarBenJij.nu Eerste Halve Marathon - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robert Spaans - WaarBenJij.nu

Eerste Halve Marathon

Door: Robert Spaans

Blijf op de hoogte en volg Robert

06 September 2009 | Australië, Melbourne

Het is Zondag 6 september 2009, 6.00 s'óchtends, ik sta op voor mijn eerste halve marathon. Ja, de races beginnen hier niet rond het middaguur maar gewoon om 8.00 s’ochtends. Das wel even minder, zo vroeg opstaan. Maargoed opgestaan, paar boterhammetjes gegeten en op de fiets gestapt. Na 20 minuten gefietst te hebben arriveer ik. ’t Ziet er al lekker druk uit en terwijl ik me wil gaan inschrijven zie ik nog een paar andere internationale studenten van Swinburne. Een bak koffie, inlopen, even naar de wc en DAN naar de START….

RACE begint, eerste kilometer; 3.50. Te snel want wilde 4.10 per km lopen om uiteindelijk uit te komen op finishtijd van 1u28min. Tempo dus rustig laten zakken. We moesten 3 rondjes van 7km lopen en een extra 100m. Uiteindelijk heb ik elke keer zo rond de 4.05 per km kunnen lopen. Daar was ik erg tevreden mee. Omstandigheden waren ook perfect, lekkere temperatuur, bijna geen wind, geen brandende zon, en een ultrasnel parcours. Voor de ‘’googlelaars’’ Burnley Half Marathon. Halverwege kon ik een aantal runners blijven volgen die een beetje dezelfde pace hadden. Ik ben goed blijven drinken, en constant blijven rennen tot de laatste paar kilometers, ik heb toen nog wat kunnen versnellen. En Uiteindelijk kwam dan die FINISHVLAG in zicht, en ik wist dat ik goed ging finishen: 1.26.04, YEAH, SUPER. Ik ben echt supertevreden met deze tijd en de run op zich. Het ging gewoon lekker en dat betekent dat………….

IK ME VANDAAG INGESCHREVEN heb VOOR de MARATHON van MELBOURNE op 11 oktober!!!! Ja de 42km versie. Dit betekent, heel jammer, echter ook dat het Nederlands elftal me moet gaan missen op 10 oktober in Sydney. Ik had ze graag willen supporten, maar deze Marathon van Melbourne kan ik natuurlijk niet laten schieten. Kost me dan wel weer 130 bugs, maargoed dat hebben we er graag voor over.

Andere dingen:
- Heb BEWAKERTJE gespeeld in een kledingzaak op Chapel Street. Betaalde echter niet zo fantastisch en moest 5 uur op dezelfde plek blijven staan.
- Heb WEER EEN VLUCHT geboekt, dit keer naar Mackay, hier gaat MAX op 31 oktober TROUWEN, dus vliegen we ook even heen.
- Ga aanstaande dinsdag een dagje WINTERSPORTEN op mt. Buller.
- Ik woon nog steeds in een HOSTEL en vind het eigenlijk wel best.
- Eerste STUDIE-DEADLINES komen dichterbij.
- AUTOTOCHTEN gemaakt met mensen van het hostel naar oa. Hanging Rock en om de baai van Melbourne heen gereden.
- Ik heb een dagje GEGOLFD, gratis, omdat we een marketing plan moeten schrijven voor de Burnley Golf Course. (Foto staat op Picasa, ik weet het, houding klopt natuurlijk voor geen meter en ik heb de bal niet geraakt op dat fotomoment)

- Het is Lente in Melbourne

Nieuwe Foto’s op http://picasaweb.google.com/spaans.robert/DropBox#


Groetjes uit……..MELBOURNE, YEAH

  • 06 September 2009 - 14:20

    Lena:

    Wow,
    Robert!
    My god, een halve marathon, laat staan een hele... HOE de fuck doe je dat? Haha, ik ga straks 3 km hardlopen, en dan ben ik echt DOOD!
    Wat gaaf, ook de rest van je dingen!
    Je hebt het goed voor mekaar!
    Liefs, Lena

  • 06 September 2009 - 15:44

    Kristian:

    Hey Gast,

    Tof dat je die halve marathon heb gelopen. Snelle tijd ook: 14,6 km/h gemiddeld. Verry good! :-)
    130 bugs voor een hele marathon is best veel beestjes! :-p

    Ik wist trouwens niet dat Max ging trouwen! Dacht alleen samenwonen. Die gast is toch even oud als ons, toch? :-o Wat vinden ze ouders ervan? :-p

    Hier in Nederland gaat alles lekker, nog steeds aan het klussen in Eindhoven. Heb vorige week mijn eesrte schoolweek erop zitten; TU/e is het betere werk! :-D

    Ik spreek je nog wel.
    Veel plezier op je skireis!

    Gegroet,

    Kristian

  • 06 September 2009 - 19:00

    Esther:

    Roooobbbbiiieee!
    Goeeeed zo! Echt een SUPER goede tijd gelopen..! Leuk om zo op de hoogte te blijven van al je avonturen! Geniet ervan en een x van je ex-buurmeisje!

  • 07 September 2009 - 11:49

    Gie:

    Hi Robert,
    Ik zocht naar de resultaten van de Burnley HM en zag je webpage. Ik heb hem ook gelopen. Ik liep niet heel ver bij je vandaan 1:27. Misschien zien we elkaar tijdens de Melbourne Marathon in oct. Succes
    Groeten

  • 07 September 2009 - 13:25

    Marcel Vlastuin:

    Wow, wat een fantastische tijd voor je eerste halve. Congrats! Je begint honger te krijgen voor de 42 km? You should be...

  • 19 September 2009 - 20:23

    Aleksandar:

    Zo kerel,

    Wanneer ga je nou naar de kapper?

  • 22 September 2009 - 09:54

    Wendy:

    Robert! Het klinkt echt geweldig allemaal, ik ben jaloers! En 21 kilometer in 1 uur en 26 minuten doe ik je zeker niet na ;-) Nu hard aan het trainen voor de 42 km? Nou veel plezier en geniet ervan daar! We moeten maar snel een keertje daten als je weer in Groningen bent want ben benieuw naar al je verhalen! Liefs, Wen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Robert

To Fly!

Actief sinds 23 April 2009
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 35423

Voorgaande reizen:

24 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Leren Vliegen

15 Oktober 2013 - 09 December 2013

Bangkok, Vietnam, Cambodja en...

04 September 2012 - 04 Oktober 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Stage bij de LU, Wonen in Antwerpen

02 Juli 2009 - 23 December 2009

Studeren in Australie

Landen bezocht: