Zeilen, Skydive, Cairns & Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robert Spaans - WaarBenJij.nu Zeilen, Skydive, Cairns & Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robert Spaans - WaarBenJij.nu

Zeilen, Skydive, Cairns & Melbourne

Door: Robert Spaans

Blijf op de hoogte en volg Robert

31 Juli 2009 | Australië, Melbourne

Hallo!!

Hier mijn eerste berichtje uit Melbourne. Vanmorgen om 4 uur opgestaan om vliegtuig van Cairns naar Coldcoast te nemen. In Coldcoast overgestapt, pfff dat was op het

nippertje. Ik wist dat ik het strak had ingepland, maar dat het nog zo close zou zijn... Ik was 10 minuten voor check-in closure time ingecheckt. Eerste vliegtuig had wat

vertraging, moest mijn baggage opnieuw inchecken en mijn baggage was eerder de laatste op de band dan de eerste: dat zijn de belangrijkste redenen voor de late in-check.

Maargoed vliegtuig gehaald en nu ben ik dus in Melbourne. Vanmiddag 15 graden, en beetje zon.

De afgelopen twee weken:
Zeiltocht: 3dagen/2nachten, zeiltocht was super, jullie hebben daar ook wat foto's van gezien. Heb vanaf die boot ook mijn eerste introductie duik gehad. Regulator in je

mond en de diepte in, was erg gaaf om dat te doen. Na 15 min leek het of ik weinig of geen lucht meer kreeg; naar boven gegaan. Waarschijnlijk te bewust geworden van

ademhaling en gestopt of de lucht was toch op..Weet het niet precies. Maargoed, ik vond cool, verder nog wat gesnorkeld...

Na de zeiltocht, met de bus 4 uur naar noorden gereden om aan te komen in Townsville. Ferry genomen naar Magnetic Island. Op dit eiland 2 dagen gebleven, fiets gehuurd,

eiland afgecrosst, koalas in het wild gezien en ook nog met een kayak een rondje op zee gemaakt.

Paar dagen later weer verder met de Greyhound bus naar Mission Beach. Plek waar ik mijn skydive (60sec vrije val, vanaf 14.000ft, uit een vliegtuig) zou uitvoeren. Het weer

was echter voor het eerst slecht, bewolkt en regenachtig. Geannuleerd, dag erna ook...

Dus weer verder met de bus naar.. Cairns, hier een Great Barrier Reef trip gehad; met grote boot naar few spots op Great Barrief Reef gevaren en daar ook weer gesnorkeld en

gedoken. Was erg mooi, hele grote vissen gezien. Gedoken tot 8 mtr, weer 20 minuten.
Dag erna kon mijn Skydive toch doorgaan. Had geluk want ik was in de laatste groep die nog mocht, daarna was het weer geannuleerd vanwege het weer. Skydive is echt ervaring

apart, met niks te vergelijken, met bijna 200km/h naar beneden suisen, en dan die parachute open, een enorme kracht naar boven. Omdat het toch al bewolkt was had ik tijdens

de dive helaas niet zo'n goed uitzicht. Vond zelf ook minder prettig omdat je alleen wit ziet en zo onwijs hard gaat.

Na de skydive nog een jungle tour gedaan; Krokodillen in het wild gezien. Ook een Sanctuary bezocht, soort kleine dierentuin met koalas, kangaroes, krokodillen.


Dat was het dan, heb dus weer veel meegemaakt. Ben in 4 weken van Sydney naar Cairns gereids en gestopt in:
- Byron Bay
- Nimbin
- Sufers Paradise
- Nousa
- Hervey Bay
- Fraser Island
- Town of 1770
- Arlie Beach
- Magnetic Island
- Mission Beach
- Cairns


Nog een korte blik op de toekomst, verblijf nu in een hostel in Melbourne voor een week. Zal in de tussentijd een huisje, baan, fiets proberen te regelen. Maandag de 3de

begint mijn orientatieprogramma aan de university.

Ik houd jullie op de hoogte... and I'll keep on Running

  • 31 Juli 2009 - 13:39

    Pa:

    Alvast een korte reactie vanaf het werk:

    Man, wat een tocht heb jij gemaakt, gaaf hoor, gelukkig uiteindelijk heel en gezond in Melbourne aangekomen, wordt wel effe wat anders nu, toch?

    Spreek je nader.

    Pa

  • 31 Juli 2009 - 15:01

    Kristian:

    Gave shit man, sky-diven! :-D Jammer van het uitzicht, maar wel gaaf dat je durfde zo uit het vliegtuig springen! :-O
    Ook wel matig van die koffers, je had ze ff moeten laten zien hoe jij dat in Nederland aanpakt. :-p

    Ben nu, net als jij, ook op zoek naar een huisie.
    Succes met zoeken, ik spreek je nog!

    Gegroet,

    Kristian

  • 31 Juli 2009 - 17:26

    Emilia:

    Robbie!!

    Met jou op stap is het nooit saai! Het klinkt alsof je de tijd van je leven hebt. Ik kan alleen maar zeggen, ga zo door!Ik hoor graag of je nog een chick versierd hebt??
    Mag je ook prive vertellen in een mail ofzo;)

    Groetjes van je nicht!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Robert

To Fly!

Actief sinds 23 April 2009
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 35352

Voorgaande reizen:

24 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Leren Vliegen

15 Oktober 2013 - 09 December 2013

Bangkok, Vietnam, Cambodja en...

04 September 2012 - 04 Oktober 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Stage bij de LU, Wonen in Antwerpen

02 Juli 2009 - 23 December 2009

Studeren in Australie

Landen bezocht: