''Best Man'' - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robert Spaans - WaarBenJij.nu ''Best Man'' - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robert Spaans - WaarBenJij.nu

''Best Man''

Door: Robert Spaans

Blijf op de hoogte en volg Robert

27 September 2009 | Australië, Melbourne

Daar ben ik weer met een nieuw berichtje, gisteren weer geland in het oude vertrouwde Melbourne. Terug van vakantie: Darwin en Alice Springs. Amazing. Ik heb Ayers Rock (Uluru) beklommen. Best een pittige klim maar wat een uitzicht: Awesome!!
Als je normaal een berg beklimt zie je een paar andere hogere bergen om je heen. Maar Ayers Rock maakt geen deel uit van een gebergte, het is een zogenaamde monoliet. Dat betekent dat er geen echte bergen in de buurt zijn. Als je op de top staat zie je dan ook bergen die 80km verderop liggen. De ''Olgas'' zijn de ''bergen'' die het meest dichtbij liggen, 30 km verderop. Daar zijn we met de groep ook naar toe geweest. Apart gebergte, zie foto’s.

Maar ik vloog eerst naar Darwin, waar ik om 1 uur ‘s nachts opgehaald werd door mijn buurjongen Max Klok en verloofde Jemma Gale. Zij hebben mooi appartementje vlakbij het strand en max’s werk. Max werkt echt op één van de mooiste plekken op aarde, elke dag supersunset over zee. Hij werkt in de bar van de Trailor Boat Club als supervisor. Daar hebben we dan ook een keer gegeten: en toen.….stelde hij mij de vraag….

…..Do you want to be MY BEST MAN on the wedding?!!

YEAH of course, cool man!!!

Ik ben dus Max zijn getuige op de bruiloft op 31 oktober in Mackay!! Yep over een maandje vliegen we alweer naar Mackay.

In Darwin heb ik met Jemma Litchfield National Parc bezocht, paar hele mooie watervallen bezocht en 2 dagen later met Max naar Berry Springs gegaan. Ja ik heb een mooie vakantie gehad. Darwin was in tegenstelling tot Alice Springs wel erg warm, 33 graden met een hoge luchtvochtigheid. In Alice was het elke dag zonnig met temperaturen tussen de 23 en 28 graden: Perfect!!

In Darwin was het dus warm, te warm om fatsoenlijk te kunnen HARDLOPEN. Ja nog 2 weken, Melbourne Marathon. In Darwin heb ik maar één keer 30 minuten hardgelopen.
In Alice Springs ging ik op een 3dgn/2n tour. Tijdens die tour heb ik niet kunnen hardlopen. Na de tour, heb ik wel 60 minuten lekker kunnen hardlopen. Maar uiteindelijk heb ik dus maar 2x hardgelopen in 9 dagen!!! Mijn voorbereiding had dus veel beter kunnen zijn. Dat betekent dan ook dat ik voor de Marathon niet al te hoge verwachtingen heb. Uitlopen is het belangrijkste doel. Een tijd van 3 uur of lager was mijn droomtijd, maar dat heb ik nu wel uit mijn hoofd gezet. De tijd op de halve marathon van ''1.26'' suggereert wel dat een tijd van 3 uur mogelijk is, maar die halve marathon was een hele snelle daar de hele een vrij langzame is. Voor de kenners: snelste tijd is 2u17 minuten!!

Doel is dus: marathon lekker uitlopen met hopelijk een goede tijd zo rond de 3u10min. In mijn volgende berichtje zal ik vertellen hoe het gegaan is….. SPANNEND NOG 2 WEKEN!!!!


ANDERE DINGEN:
- ik heb weer een VLUCHT geboekt. Op 31 december vlieg ik van Auckland (NZ) naar Sydney om ‘’new years eve’’ in miljoenenstad Sydney mee te maken. Ik ben waarschijnlijk van 30/11 tot 31/12 in NEW ZEALAND.

- Ik heb mijn eerste echte TOETS gehad, ging goed; 14/20pnt

- Ik moet mijn STAGE gaan regelen, die ik in februari of maart moet beginnen in een ander land in de wereld, mijn voorkeur gaat uit naar Zuid-Afrika, prachtig land en WK Voetbal in juni!


Ik heb weer foto’s gepost op http://picasaweb.google.com/spaans.robert/DropBox#

  • 27 September 2009 - 07:19

    Mams En Paps:

    Ha die Robert,
    Zondagochtend rond 09.00 uur. Zien net je nieuwe bericht en foto's. Wat een verschil zeg. Laatste foto stond je nog in de sneeuw en nu boven de 30 graden! Je hebt weer veel meegemaakt in dat weekje zeg. Gaaf dat je getuige mag zijn, maar het is trouwens wel "best man" met een a!! Wij gaan nu ook even een klein stukkie hardlopen en bellen je daarna nog even.
    Gr. van de mams en de paps.

  • 29 September 2009 - 14:32

    Titia Spaans:

    He Robert, zondag je ouders gezien en al veel verhalen gehoord. Nu nog veel meer gelezen over en van jou. Klinkt allemaal super!!!!! Veel succes verder met studie, vast veel succes met marathon en tot mails. . . . .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Robert

To Fly!

Actief sinds 23 April 2009
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 35353

Voorgaande reizen:

24 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Leren Vliegen

15 Oktober 2013 - 09 December 2013

Bangkok, Vietnam, Cambodja en...

04 September 2012 - 04 Oktober 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 Februari 2010 - 01 Juli 2010

Stage bij de LU, Wonen in Antwerpen

02 Juli 2009 - 23 December 2009

Studeren in Australie

Landen bezocht: